Sinds een paar weken is duidelijk dat het conversie seizoen weer is begonnen. De laatste twee maanden van het jaar zijn er weer veel conversies ingepland, want iedereen wil graag per 1 januari beginnen in het nieuwe programma. Dat is wel zo makkelijk voor o.a. de boekhouding. En bovendien lopen veel contracten dan ook af.
En weer past Facebook zijn regels aan. Voorheen kon je relatief eenvoudig een artikel van jouw website (automatisch) posten op jouw privé pagina van Facebook. Dat posten is een belangrijk onderdeel van de strategie om een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken.
Iedereen gebruikt Google, Facebook, GMail, Whatsapp. Allemaal diensten die de gebruikers niets kosten, en dus gratis zijn. Toch zijn het diensten die nagenoeg altijd werken en waar vele miljoenen mensen gebruik van maken en vertrouwen in hebben.
Steeds vaker maak ik gebruik van Microsoft Access bij het doen van een conversie. Het voordeel van dit programma is dat het eenvoudig is om de data te benaderen en om de data op verschillende wijzes te kunnen inzien. Vaak is er sprake van een relationeel datamodel met vele verschillende tabellen. Het opzetten van een zgn. query is in Access een fluitje van een cent.
Recentelijk kreeg ik van een praktijkeigenaar de vraag waarom zij eigenlijk zouden moeten converteren. Het zou immers geld gaan kosten en als zij zelf voor invoer zouden zorgen van de patiënten die langs kwamen, dan was dat een besparing voor de praktijk.
Ik heb toen voorgerekend wat het hen dan zou gaan kosten. De praktijk was ongeveer 2500 patiënten groot. Indien de helft daarvan de komende twee jaar weer langs kwam, dan zouden zij
Elke keer neem je je weer voor om consequent iedere week een stukje voor de website te schrijven. Want, zo zeggen de dames en heren van de marketingbureaus, je moet regelmatig de bezoekers van je website voorzien van iets leesbaars. Dan bouw je een band op en dan heb je meer kans op meer werk. Dat doe je dan een tijdje braaf en je zorgt er ook voor dat het artikel automatisch op LinkedIn verschijnt. En naast dat je schrijft over zaken waar je in gespecialiseerd bent, zou je ook nog moeten schrijven over meer persoonlijke zaken, om zodoende een betere band te creëren met jouw (potentiële) klant.
Van wie is de data? Die vraag komt nogal eens naar voren als er een conversie gedaan moet worden en de huidige leverancier niet van plan is om de bestanden aan te leveren.
Je zou toch zeggen dat degene die de data invoert ook eigenaar is van die gegevens. Maar wat nou als de database niet op een eigen PC staat, maar op die van de leverancier van het programma? Om te converteren heb je toch wel alle gegevens nodig en het liefst in een bruikbare vorm.
Na heel wat jaar ervaring en vele honderden conversies verder kan ik wel stellen dat de conversies steeds groter en complexer zijn geworden. Natuurlijk wordt er meer opgeslagen in bestanden, maar waar komt die toegenomen complexiteit dan vandaan?
Terbregse Rechter Rottekade 113
3055 XC Rotterdam
T: +31 10 522 03 58
M: +31 653 281 581
mail@mucomsoftware.nl
© 2024 µ MuCom Software & Support