Elke keer neem je je weer voor om consequent iedere week een stukje voor de website te schrijven. Want, zo zeggen de dames en heren van de marketingbureaus, je moet regelmatig de bezoekers van je website voorzien van iets leesbaars. Dan bouw je een band op en dan heb je meer kans op meer werk. Dat doe je dan een tijdje braaf en je zorgt er ook voor dat het artikel automatisch op LinkedIn verschijnt. En naast dat je schrijft over zaken waar je in gespecialiseerd bent, zou je ook nog moeten schrijven over meer persoonlijke zaken, om zodoende een betere band te creëren met jouw (potentiële) klant.
Maar dan wordt het vakantie en daarna is de inspiratie niet meteen terug. Vervolgens ga je je bezig houden met andere zaken en voor je het weet ben je een paar maanden verder en heb je al die tijd niets geschreven. Waarschijnlijk herken jij je ook wel in dit scenario.
Maar goed, het voornemen om iets te schrijven staat al een paar weken op de to-do lijst en dit is het eerste epistel, met de belofte (aan mijzelf) om de regelmaat weer op te pakken.
En ook meteen met het voornemen dat de stukjes die op de website geplaatst worden tevens op LinkedIn en Facebook terecht komen. Want ik weet ook wel dat mijn potentiële klanten niet alleen maar via de website kennis nemen van mijn expertise. Het is dus belangrijk dat zo veel mogelijk kanalen aangeboord worden.
Om niet continue bezig te zijn met de verschillende sociale media kanalen is een stukje automatisering gewenst. Dus zodra ik iets in een bepaalde categorie van de website plaats, wordt er automatisch meteen een bericht geplaatst op LinkedIn, Facebook en Twitter. Althans, dat zou zo moeten gaan, maar helaas verandert er nogal eens aan de eisen van bijv. Facebook met als gevolg dat de koppeling weer herzien moet worden. Het houdt je dus bezig en je moet maar vertrouwen hebben in de opbrengst van de geïnvesteerde tijd.
Joop Mullemeister is sinds 2000 gespecialiseerd in database conversies voor huisarts- en fysiotherapiepraktijken en schrijft zo nu en dan een kort stukje over wat hij op dat moment belangrijk vindt. Wil je reageren? Stuur dan een mailtje, of gebruik het contactformulier.