De laatste 23 blogartikelen, die ik over een periode van meer dan een jaar heb geschreven, hadden allen iets gemeen met elkaar. Niet de inhoud, niet de onderwerpen, maar een grapje was erin verwerkt.
Wat dat grapje is houd ik nog even voor mij. Maar ik nodig wel iedere lezer uit om nog eens de stukjes langs te lopen en mij de oplossing te mailen. In één van de volgende blogs zal ik het geheim verklappen.
Die stukjes waren voor mij ook van belang, omdat je dan eens wat anders naar je werk gaat kijken. Normaal ben je alleen maar bezig met databases, conversies, query’s en klantcontacten. Maar soms is het ook goed om alles eens vanuit een ander hoek te bezien en je af te vragen wat er nog meer komt kijken bij bijvoorbeeld een overstap. En het is ook goed om opgedane ervaring ergens te noteren en te delen.
Een ander doel van een blog is dat u, als lezer, een beter beeld kunt krijgen van degene die de stukjes schrijft. Dat beeld kan de (technische) kennis zijn, of hoe de schrijver in de wereld staat. Want als u de schrijver iets beter kent is de kans groot dat u aan hem/haar denkt als u met een probleem zit waarover de blogger geschreven heeft.