Waar Google een prima startpunt is om gevonden te worden, is social media een goed kanaal om aanwezig te zijn om je bedrijf of product te tonen.
Als eigenaar van een website wil je graag dat er veel bezoekers langs komen. Uiteindelijk zal een (klein) deel van deze bezoekers een prospect kunnen worden. Maar niet alleen de website is jouw digitale uithangbord, ook de verschillende social media kanalen zal je moeten gebruiken om jezelf te profileren.
Een website is feitelijk de laatste schakel in jouw aanwezigheid op internet. Het is de plek waar de klant tot zaken doen wordt verleid. Maar een bezoeker zal slechts in heel weinig gevallen rechtstreeks naar de site gaan. Een veel groter deel komt via andere kanalen. Google is daar een belangrijk voor beeld van: de bezoeker was op zoek naar iets en jouw site was de mogelijke oplossing.
Maar een post op één van de sociale media kan ook een reden tot boezoek aan de site zijn, bijv. omdat er een interessant onderwerp langs kwam om Facebook, of een leuke foto op Instagram. Bekijk het als een kort artikel in een krant, een fotootje in een blad, een verwijzing op de radio, dat kunnen allemaal redenen zijn om jouw website te bezoeken.
Daarom is het belangrijk om er voor te zorgen dat je op die kanalen aanwezig bent en dat je er regelmatig content op zet. Dat kan bijv. al door vanuit jouw website automatisch een nieuw artikel te vermelden op bijv. Facebook of Twitter. Dat kost helemaal geen moeite en je bent ervan verzekerd dat de koppeling naar het artikel klopt.
Als voorbeeld kan je dit artikel nemen; het staat zowel op Twitter als op Facebook.