Schakel om van 'wat bied ik aan' naar 'welke oplossing kan ik u bieden'. De klant zoekt een oplossing voor zijn probleem, want dat is het moment dat hij op internet gaat zoeken.
Begin vooraf met het samenstellen van uw slogan. Dat is de boodschap die u in een of twee zinnen kunt uitdragen, waarin u beschrijft wat u doet. Deze boodschap beantwoord vier vragen:
- Op welke doelgroep richt ik me?
- Wat is het probleem?
- Hoe los ik dat probleem op?
- Wat is het voordeel voor de klant?
Zodra uw slogan staat is (voor uw klant en voor uzelf) is het stellen van uw focus ook duidelijk. Dit focus is noodzakelijk om uw site en de content vorm te geven.
Vooraf kan je jezelf nog de volgende vragen stellen:
- Welke klanten wil ik graag hebben?
- Welke producten en diensten ga ik verkopen?
- Waar ben ik echt goed in?
Dat is meer vanuit de 'ik' benaderd, terwijl de eerste vier vragen zich op de klant richten.