Concurrentie genoeg op internet. Dus hoe zorgt u er voor dat uw site toch voldoende bezoekers trekt, en dat die bezoekers uw site prevaleren boven die vele anderen? Daar zijn vele mogelijkheden voor.
Een reden waarom een bezoeker langer op een website blijft, en daar mogelijk ook nog eens terugkomt is nuttige informatie. Als uw site die informatie biedt, en de bezoeker wordt er ook nog iets wijzer van, dan is de kans groter dat hij nog een keer terugkomt. Dat houdt wel in dat het voor die bezoeker lonend moet zijn om terug te keren. M.a.w. u heeft voor hem meer en nieuwe informatie.
Die informatie kan inhouden dat de bezoeker daarmee zijn probleem kan oplossen. U geeft dus in feite gratis kennis weg. Maar u laat ook zien dat u een specialist bent op dat gebied. Op het moment dat de bezoeker van uw website die kennis nodig heeft, is de kans groot dat hij uw site herinnert en u benadert.
Er zit nog een voordeel aan deze benadering: u valt anderen niet lastig met informatie die zij op dat moment niet nodig hebben. De meeste ongevraagde informatie wordt meestal per omgaande weggegooid en heeft dus geen nut gehad. U laat de klant dus naar u komen! Zie ook het boek Laat de klant naar jou komen, door Erno Hannink.